top of page

Folk husker ikke hva du har sagt, eller hva du har gjort, men de husker hvordan du fikk dem til å føle seg.

Forfatterens bilde: Agnese DaņiļukaAgnese Daņiļuka







“Denne kraftfulle innsikten fra Maya Angelou minner oss om viktigheten av våre mellommenneskelige interaksjoner. Uansett hvilken bransje vi jobber i, eller hvilke mål vi følger, er den varige innflytelsen vi har på andre ofte definert av de følelsene vi skaper. I min karriere har jeg lært at suksess ikke bare måles i resultater og prestasjoner, men også i hvordan vi behandler menneskene rundt oss. Dette er grunnen til at en tilbakemeldingskultur skaper gode relasjoner, og gir en følelse av å bli verdsatt og anerkjent. Dette er avgjørende for å lykkes. Å ta hensyn til andres følelser er den korteste måten å bygge bærekraftige, tillitsfulle relasjoner. Ofte i en konfliktsituasjon tenker vi ikke over hva vi sier, og den mest vanlige unnskyldningen er: "Jeg var sint, så jeg sa noe jeg ikke mente." Men kroppen vår lagrer de følelsene vi opplever, uansett om vi vil det eller ikke. Det å bare huske situasjonen bringer oss tilbake til de samme vonde følelsene som da det skjedde. Derfor er det viktig at vi alle viser omsorg og respekt for hverandre, og tar hensyn til hvordan andre føler seg. Dette prinsippet gjelder både i romantiske forhold og i profesjonell kommunikasjon. Hvordan vi får andre til å føle seg, kan ha en varig innvirkning som strekker seg langt utover arbeidsplassen.”

 
 
 

Comentarios


bottom of page